کیک شکلاتی ماستی

مطبخ خانومی

کیک شکلاتی ماستی

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

کیک شکلاتی ماستی

موادلازم:

آرد               یک و نیم لیوان

تخم مرغ            3عدد

روغن               3/4لیوان

شکر           1لیوان

ماست           نصف لیوان

پودر کاکائو            2قاشق غذاخوری

پودر نسکافه              1قاشق مرباخوری

وانیل             1/2قاشق چایخوری

بکینگ پودر              2قاشق چایخوری

گردوی خردشده             1/3 لیوان

طرز تهیه:

اول آرد+ بکینگ پودر+ پودر کاکائو رو باهم مخلوط میکنیم والک می کنیم و کنار می ذاریم.

تخم مرغهارو +وانیل وبا مفتول می زنیم تا از لختگی در بیاد(اصلا نیازی به همزن نیست)

بعد شکر رو اضافه می کنیم و دوباره مخلوط می کنیم.

روغن و ماست رو هم اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

پودر نسکافه رو هم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم بعد مخلوط آرد و پودر کاکائو و بکینگ پودر رو هم در 3 مرحله اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

گردوهای خرد شده رو با 1 قاشق آرد مخلوط می کنیم و آرد اضافه اش رو با الک می گیریم(اینکار برای اینه که گردوها موقع پخت ته نشین نشن و بسوزن).

قالب کیک رو با روغن جامد ویا کره چرب می کنیم و اگر قالبتون مثل قالب من فلزیه حتما بعد از چرب کردن آردپاشی کنین وآرد اضافه اش رو بتکونین.

اگه قالبتون ساده است دیواره هاش رو با روغن جامد ویا کره چرب کنین و کفش رو کاغذ مومی بذارین.هیچوقت برای چرب کردن قالب کیک از روغن مایع استفاده نکنین چون باعث می شه کیک لبه های قالب بسوزه وبیشتر به قالب بچسبه.

فر رو از 20 دقیقه ی قبل با حرارت 180 درحه سانتیگراد گرم کردیم و حالا قالب رو داخل فر می ذاریم.

حدودا 45 دقیقه طول می کشه تا کیک بپزه.

بازم می گم چون حرارت فرها با هم فرق داره و همینطور قالب ها(از نظر جنس واندازه و قطر)بعد از نیم ساعت خودتون به کیک سر بزنین.

برای امتحان اینکه کیک پخته یا نه یک خلال دندون ویا چنگال در مرکز کیک فرو کنین اگه چیزی بهش نچسبید کیک پخته.

اینم برش خورده کیک...

من برای تزئین روی کیک از گاناش استفاده کردم.گاناش رو هم که بلدین خامه رو روی حرارت ملایم می ذاریم هروقت از اطراف ریز ریز جوش زد شکلات تخته ای رو که بهتره رنده شده باشه بهش اضافه می کنیم وهروقت شکلات ها حل شدن گاناش آماده است.بهتره میزان خامه وشکلات تخته ای به یک اندازه باشه اگر گاناش رقیقتر دوست دارین خامه بیشتر بزنین و اگر گاناش سفت دوست دارین شکلات بیشتر استفاده کنین.برای براق شدن گاناش هم می تونین کمی عسل اضافه کنین اگر دقت کنین گاناش من هم براقه من هم عسل اضافه کردم.

یکبارم با این قالب درست کردم و با گاناش تزئین کردم و گلهایی از خمیر فوندانت درست کردم و روی کیک چیدم.

نوش جان...

 

 



موضوعات مرتبط: کیک ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 1 خرداد 1395برچسب:کیک ها, | 9:4 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.